بیمه بیش از دو قرن در حال حاضر ساز و کار مدیریت ریسک بوده است. با این حال، سطح توجه آن از افراد مربوطه (که می تواند از آن بهره مند شود) از رضایت بخش است. حتی یک کشور در حال توسعه مانند ما بیش از 70 سال سابقه بیمه را در عمل دیده است، و در عین حال ما به طور گسترده ای در مورد جمعیت پوشش داده می شود.


در این مقاله سعی خواهیم کرد که علل احتمالی این گسترش ناگهانی بیمه را در کشور و جهان بررسی کنیم. ما می خواهیم برخی از راه حل های مربوطه را ارائه دهیم که می توانند در محیط های متغیر به کار روند و همین امر را در این بازارها، از جمله هند، بهبود بخشند.


اهمیت اجتماعی و اقتصادی بیمه


مقاله 2012، ارزش اجتماعی و اقتصادی بیمه توسط انجمن ژنو، بیمه و موقعیت اجتماعی آن را به خوبی تعریف کرده است.


"بیمه تمایل دارد که به هر دو امید و ترس، دو احساسی بنیادی و متضاد بپردازد. به این ترتیب، بیمه بخش ذاتی یک جامعه توسعه یافته است. بیمه توانایی کسب و کار را از ناپدید شدن و خانواده ها از سقوط به چرخه فقر نجات می دهد. "


به عنوان مثال، خانواده ای که مبلغ زیادی پرداخت می شود، زندگی خود را همچنان ادامه می دهد، حتی پس از مرگ نان آور و یا کسب و کار برای جریمه از دست رفته که خریدار هرگز آن را پرداخت نخواهد کرد.


بیمه ارزش اقتصادی فراوانی را برای زندگی اقتصادی امروز جامعه به ارمغان آورده است. این خیلی بدبخت است.

نفوذ بیمه در هند در مقابل جهان

نفوذ بیمه، یک اندازه گیری است که به عنوان معیار ترویج بیمه در داخل کشور یا یک منطقه اقتصادی استفاده می شود. این یک نسبت حق بیمه جمع آوری شده در ارزش دلار به دلار ناخالص داخلی آن کشور است.

میانگین نفوذ بیمه در جهان در حدود 4.5٪ بوده است. در حالی که بیمه گران هند قادر به لمس کردن آن تنها یک بار هستند، تعداد اندکی از کشورهای آسیای جنوبی قادر به پیشبرد آن هستند.


ضریب موفقیت دیگر برای بیمه گران بیمه است. یعنی جمع آوری حق بیمه سرانه در کشور، جایی که ما از کشورهای اروپایی، آسیایی و آمریکایی عقب مانده است. با 43.2 دلار در هر سرانه، بهتر از اقتصادهای آسیایی است که چین، ژاپن و تایوان را نادیده گرفته است.

دلیل نفوذ بیمه کم


گزارش بررسی پیش از راه اندازی منتشر شده توسط NCAER (شورای ملی تحقیقات کاربردی اقتصادی) و IRDAI (اداره تنظیم مقررات بیمه هند)، به چند نکته در مورد دلایل کاهش نفوذ بیمه در این کشور اشاره کرد.


اما قبل از این که ما بتوانیم این سوال را بررسی کنیم، در ذهن شما ممکن است سؤال دیگری مطرح شود: "آیا سطح نفوذ بیمه هر چه بالاتر باشد، با توجه به سطح سواد و آگاهی در مورد آن؟"


پاسخ شگفت آور مثبت است. نفوذ بیمه باید با توجه به سطح سواد و آگاهی در مورد آن بیشتر باشد. گزارش به وضوح نشان می دهد که مردم، چه بیمه شده و چه بیمه نشده، از مفهوم اساسی بیمه و سودمندی آن در زندگی خود آگاهی دارند.


اکثریت خانواده های بیمه می دانند که بیمه یک ابزار بهتر برای اضطراری است تا هر ابزار پس انداز دیگر

در مورد تعداد برابر خانوارها، چه بیمه شده یا بیمه نشده، بیمه عمر را به عنوان یک پس انداز بلندمدت و ابزار پوشش ریسک مشاهده می کنید

حدود 50 درصد از هر دو خانوار روستایی و شهری از سیاست های بیمه درمانی شنیده اند

اکثریت خانواده های بیمه شده و بیمه نشده احساس می کنند که بیمه برای همه کلاس ها مناسب است

با این حال، چند لینک و سرنخ گم شده وجود دارد که می تواند به نشت ها اشاره کند:


نمایندگان منبع اصلی اطلاعات در مورد بیمه برای همه خانوارها هستند. 75٪ خانوارها به دلیل توصیه های عاملان بیمه را خریداری کرده اند

اکثریت خانوارها در هر دو بخش، "حوادث" و "مرگ ناگهانی" را به عنوان دو رویداد مربوط به بیمه در نظر می گیرند

حدود 13٪ از بیمه نشده احساس می کند که بیمه تنها برای ثروتمندان مناسب است، در حالی که 25٪ دیگر در مورد آن فکر نمی کنند

حدود 50 درصد از بیمه نشده احساس می کند که بیمه نه ابزار صرفه جویی و نه ابزار حفاظتی است

این جمعیت همچنین نمی داند در مورد نوع از تلفات بیمه می تواند جبران یا به چه میزان

سه دلیل اصلی که خانوارهای بررسی شده برای خرید هر نوع بیمه در هر گزارش ارائه می دهند عبارتند از:


این خیلی گران است

محدوده محصول محدود است

این به اندازه کافی مهم نیست

نقطه هزینه در بخش دیگری که میزان درآمد خانواده های بیمه شده و بیمه نشده را مقایسه می کند، تعریف شده است. خانواده های بیمه نشده به طور قابل ملاحظه ای مصرف سالانه خانوارها نسبت به افراد بیمه شده پایین تر بود.


این گزارش در نهایت نتیجه می گیرد که مشکل با کانال توزیع سه برابر است:


نمایندگان قادر نیستند یا مایل به توضیح محصول در جزئیات نیستند

اسناد برای درک بسیار پیچیده است

به نظر می رسد نمایندگان فقط با کمیسیون های خود نگران هستند

چگونه می توان نفوذ بهبود یافته است؟


این قسمت اساسا در مورد توسعه و پرورش بازارهای جدید است. ابتدا نگاهی به بیرون از اشاره گرهای بالا نگاه کنید:


مردم از بیمه به عنوان یک ابزار حفاظت مالی آگاه هستند، اما از تنوع ابزار استفاده نمی کنند

چند کانال دیگر وجود دارد که می تواند اطلاعات مربوط به بیمه های بی طرف را به مردم ارائه دهد؛ یعنی انتشارات شخص ثالث یا نظارتی

مستندات را می توان برای مردم ساده کرد

برای مثال راه حل های ممکن، کارگاه های آموزشی، برنامه های آگاهی رسانی سرمایه گذاران و غیره راه حل های بلندمدت است که ممکن است در برخی مواقع باعث می شود که میوه ها را تحمل کنند. بیمه گران نیاز به یک راه حل کوتاه مدت دارند که می توانند کسب و کار خود را از روز اول بهبود بخشند و راه هایی برای انجام این کار وجود دارد:


تبلیغات موبایل

مبارزات بازاریابی دیجیتال

ایده این است که اطلاعات دقیق در مورد:


محصول بیمه خاص

در لحظه مناسب

به شخص حق