با ظهور گوشی های هوشمند، رسانه های اجتماعی در اوایل صبح به عنوان یک فنجان قهوه بسیار مهم تبدیل شده اند. رسانه های اجتماعی، بدون شک، بخش قابل توجهی از زندگی روزمره ما تبدیل شده اند و ما حتی متوجه نمی شویم که چگونه به آن متصل می شویم. زندگی ما در حال تبدیل شدن به طور فزاینده ای عمومی، به عنوان ما بسیاری از وقایع در وب سایت های مختلف شبکه های اجتماعی را به اشتراک بگذارید.


با توجه به Hootsuite، تا سال 2017، 2.46 میلیارد نفر در وب سایت های اجتماعی در سراسر جهان فعال هستند. کاربران فیس بوک به تنهایی از یک میلیون نفر به 1،871 میلیون کاربر در مدت 14 سال افزایش یافته اند.


در اواسط سال 2000، فرهنگ اینترنت نسبتا جدید بود و سایت هایی که امروز بسیار عزیز ما را تشکیل می دهند، تازه شروع شده اند. اول، این کودکان از وب سایت هایی مانند Hi5.com، MySpace، Orkut استفاده می کردند و در حال حاضر سایت های محبوب از جمله فیس بوک، توییتر، نمایش مشخصات عمومی و اسنپ چت در حال حاضر توسط افراد در همه گروه های سنی استفاده می شود. آنها برای بسیاری از افراد برای برقراری ارتباط با دوستان و خانواده در سراسر جهان تبدیل به دروازه شده اند.


گرایش های رسانه های اجتماعی مانند MSN Messenger، MySpace، Orkut، و غیره زندگی اجتماعی ما را پس از آن شکل داد. یکی از آنها می توانست ساعت ها را سفارشی نماید، دوستان خود را انتخاب کنند و خیلی بیشتر در MySpace. در زمان، روند چت کردن و برقراری ارتباط با افراد در Hotmail Messenger بود، و در حال حاضر فیس بوک مسنجر همه ما می دانیم. هنگامی که اسکایپ (تماس ویدیویی) معرفی شد. استفاده از آن سخت بود چرا که همه نمی توانستند از یک وب کم، بلندگو یا میکروفن استفاده کنند. سناریو دیگر نیست. FaceTime و سایر برنامه های برقراری تماس ویدیویی از قبیل Partyparty، Tango یا WhatsApp، و غیره، باعث شده است که با عزیزانتان در سراسر جهان ساده تر ارتباط برقرار کنید.


با گذشت زمان، برنامه های کاربردی بیشتری مانند Instagram (معرفی شده در سال 2010) و Snapchat (که در سال 2011 راه اندازی شد) ظاهر شدند. رسانه های اجتماعی تا حد زیادی تغییر کرده اند که می توانند غذا، لباس، لوازم جانبی، کتاب ها، مبلمان و حتی سبزیجات و میوه ها را آنلاین به ترتیب. برنامه های کاربردی برای این اهداف می توانند بر روی گوشی های هوشمند نیز دانلود شوند.

جریان مستقیم یک شکل جدید از محتوا است که به دلیل توانایی آن برای افزایش تعامل کاربر ضرب می شود. 360 درجه عکس یکی دیگر از روند است که اجازه می دهد تا کاربران را مشاهده کنید در سراسر عکس. این نوع عکس ها نسبت به عکس های سنتی نسبت به عکس های بیشتری دریافت می کنند.


حتی اکثر علامت های تجاری در سیستم عامل های اجتماعی فعال هستند. همانطور که در تجزیه و تحلیل توسط Social Media Examiner، 97٪ از بازاریابان از بازاریابی رسانه های اجتماعی استفاده می کنند، اما بسیاری از آنها مطمئن نیستند که چه ابزارهای رسانه های اجتماعی بهترین استفاده هستند. این نشان می دهد پتانسیل بسیار زیادی برای تبلیغات آنلاین برای ایجاد معاملات، افزایش شناسایی، بهبود وفاداری برند و فرصت های جدید برای گفتگو نیز نشان می دهد. شبکه های اجتماعی افزایش و سقوط می کنند، اما مزایای متصل به آنها خیلی خوب است که توسط کارآفرینان نادیده گرفته شود.


هجوم رسانه های اجتماعی مانند LinkedIn، فیس بوک و فضای من در سالهای 2003-2004 تغییر کاربری کاربران اینترنت از بازی های آنلاین را به ایجاد ارتباط در سایت های شبکه های اجتماعی آغاز کرد. ایده اتصال مجازی، گروه سنی 18 تا 25 ساله را در مقیاس وسیع مورد تجدید نظر قرار داد و این بخش مخاطب، بخش عمده ای از مخاطبان مورد نظر را برای مارک های مختلف در سراسر Verticals صنعت تشکیل داد. به عنوان یک نتیجه، مارک ها و بازاریابان شروع به استفاده از رسانه های اجتماعی برای تبلیغ محصولات و خدمات خود کردند.


اینترنت از نظر درآمد تبلیغات برای بخش های مختلف از تلویزیون پیشی گرفته است. وب سایت ها اغلب فضای بنر برای مارک های تبلیغاتی خود را نمایش می دهند. کانال های رسانه های اجتماعی به مارک ها اجازه می دهد آزادانه از ایجاد صفحات / پروفایل برای درگیر شدن با کاربران خود. تبلیغات تلویزیونی و چاپی اغلب حضور مارک های موجود در رسانه های اجتماعی را برجسته می کند و از آنها می خواهد با آنها در این سیستم عامل ها ارتباط برقرار کنند.


امروز، مصرف کنندگان ترجیح می دهند زمان واقعی را با نام تجاری - هدف قرار دادن، چشم انداز خود را نسبت به محصولات و خدمات. مارک ها هم خط ارتباطی خود را نسبت به داستان قرون وسطی نسبت به تولید محصولات خود تغییر داده اند. این امر موجب افزایش مشارکت کاربران و در نتیجه کسب وفاداری مشتریان خود شده است. رسانه های اجتماعی در حقیقت کمک به مارک ها را ایجاد می کنند طرفداران خود را به صرف هزینه و قابل اندازه گیری.

به ترتیب:


با گذشت زمان، رسانه های اجتماعی همچنان رشد خواهند کرد و در عین حال برندها فرصت بیشتری برای برقراری تماس و ارتباط با مخاطبان مورد نظر برای برقراری ارتباط داستان برند خود خواهند داشت.