در ابتدای تاریخ انسانها برای امنیت و داشتن یک سرپناه به غارها پناه می بردند. به مرور زمان برای بدست آوردن زندگی راحتتر، آسایش و رفاه فهمیدند که صخره ها و سنگ های میان کوه جوابگوی راحتی آنها نیست و شروع به ساختن خانه های امن و مرفه تر کردند. از آنجایی که انسان ها تمایل به زیبایی دارند به مرور زمان خانه هایشان را با چوب و برگ ها تزئین کردند و از آن پس هر روز بر وسایل رفاهی انسان ها افزوده شد. تا امروزه می بینیم که بشر از بهترین و پیشرفته ترین تکنولوژی ها استفاده می کند تا هر چه بیشتر به آرامش و رفاه دست پیدا کنند.

رسیدن به آرامش و رفاه مقصد اصلی هر انسان و هدف نهایی هر جامعه ای است. همه ما دائما تلاش می کنیم تا به آسایش برسیم. حتی زمان هایی که سخت کار می کنیم و خودمان را تحت فشار قرار می دهیم هدفمان آن است که با کسب درآمد و خرید تجهیزات بهتر به رفاه و آسایش بیشتری دست یابیم.

بنابراین هدف نهایی همه ما در زندگی همین است که آرامش و آسایش واقعی برای ذهن و جسم خود و بقیه اعضای جامعه بوجود بیاوریم. در این میان سازمان ها و موسسات و شرکت هایی تاسیس می شود که هدفشان کمک به اعضای جامعه برای هرچه سریعتر رسیدن به هدفشان است. موسسات خدماتی، بانک ها و بسیاری از شرکت ها برای برآورده کردن قسمتی از نیاز افراد تاسیس شده اند.

 

امروزه که جوامع سنتی به سمت جوامع مدرن در حال تغییر هستند نیاز انسانها هم تغییر شکل داده اند. به این ترتیب موسسات و سازمان های متفاوتی در حال شکل گیری هستند تا بتوانند هرچه بهتر و سریعتر نیاز رفاهی انسان ها را برطرف نمایند. شاید باورتان نشود که تکنولوژی و دنیای اینترنت تا چه اندازه توانسته انسانها را به یکدیگر نزدیک نماید و رفاه و آرامش بوجود آورد. امروزه انسانها  با دسترسی به دنیای بی نهایت اینترنت، سطح دانش و آگاهی بسیار بالاتری نسبت به انسانهای دهه های گذشته دارند. اینترنت اطلاعات ارزشمندی در اختیار ما گذاشته است که یک فرد چند دهه قبل به هیچ وجه به آن دسترسی نداشته است. ما به راحتی می توانیم هر نوع اطلاعات مهمی را از اینترنت درباره موضوع مورد علاقه مان بدست آوریم و آسان تر از آن به فروشگاه های مختلف دسترسی پیدا کنیم. ما با کمی تحقیق می توانیم محصولات را با هم مقایسه کنیم و بهترین گزینه ها را با اختیار خود انتخاب نماییم.

 

فروشگاه های اینترنتی که وظیفه اصلی شان خدمات رسانی به مشتریان و بوجود آوردن رفاه بیشتر برای اعضای جامعه است در دنیای پرمشغله ی امروز راه حلی است که انسانهای خوش فکر و هوشمند پیدا نمودند.

چرا می گویم راه حل؟ چون جوامع مدرن در دنیا به سرعت در حال تغییر هستند و انسانها در این جوامع باید با سرعت برق حرکت کنند تا از این ماشین زمان عقب نمانند.

اما هر یک از ما توان و انرژی محدودی داریم. تا چه اندازه می توانیم بدویم؟ تا چه اندازه می توانیم خود را با سرعت تغییرات هماهنگ کنیم؟ بعلاوه انسانها موجودات تنوع طلبی هستند و خواسته های کوچک و بزرگ زیادی در زندگی دارند، چطور می توانند در زندگی شان به جنبه های مختلف زندگی توجه کنند؟ بنابراین مجبورند برخی از وظایف خود را به افراد یا سازمان ها واگذار کنند و این شروع بوجود آمدن شرکت های خدمات رسانی بوده است. این روزها انسانها بیشتر از گذشته به فروشگاه های اینترنتی مراجعه می کنند تا در وقت و انرژی صرفه جویی کرده و از نظر فکری و جسمی آرامش بدست بیاورد.

 شاید برایتان واضح  شده باشد که چرا فروشگاه های اینترنتی در جوامع مدرن و در حال رشد گسترش یافته است. فروشگاه های اینترنتی طرفداران زیادی دارند چون در کنار سود دهی به صاحبان شرکت، خدمات رفاهی به مشتریانش ارائه می دهد و اعضای جامعه احساس می کنند با استفاده از این امکانات انرژی و زمان بیشتری ذخیره کرده اند و در نتیجه می توانند به جنبه های دیگر زندگیشان مثل خانواده، دوستان و سلامتی خود بیشتر توجه کنند.

 

معرفی فروشگاه اینترنتی

فروشگاه های اینترنتی انواع مختلفی دارند که بنابر اهدافشان تشکیل شده اند. برخی از فروشگاه های اینترنتی تنها یک محصول (کالا یا خدمات) به کاربران ارائه می دهند. بطور مثال هدف یک فروشگاه اینترنتی فروش یک مدل چسب صنعتی است یا یک سایت روانشناسی هدفش ارائه مشاوره در زمینه خانواده است. اما برخی از فروشگاه های اینترنتی نماینده چندین برند و محصولات متنوع هستند. وقتی وارد چنین سایتی می شوید به نظر می رسد که وارد یک فروشگاه چند طبقه با غرفه های متنوع  شده اید و می توانید به انواع محصولات سر بزنید و آنها را با هم مقایسه نمایید و نهایتا هر کسی با هر سلیقه و نیازی وقتی وارد یک چنین فروشگاه بزرگی می شود می تواند محصول مورد نیاز خود را پیدا کند.

در فروشگاه های بزرگ که انواع مختلف از یک محصول وجود دارد حق انتخاب برای مشتری محفوظ است و مشتری مجبور نیست تنها یک محصول را که فروشنده معرفی می کند خریداری نماید. حق انتخاب یکی از مهمترین نیازهای انسان است که باید احترام گذاشته شود. از طرفی در چنین فروشگاه هایی که محصولات مختلف را کنار هم قرار داده اند می توانیم سریعتر به خواسته خود برسیم و نتیجتا نسبت به زمانی که مجبوریم چندین خیابان را زیر و رو کنیم انرژی و وقت کمتری از ما به هدر می رود.

 حالا تصور کنید فروشگاه های اینترنتی که نماینده چندین محصول هستند تا چه اندازه انرژی و وقت را به شما هدیه می دهند و آرامش و رفاه برایتان بوجود می آورند. می دانید که رشد تکنولوژی برای ما این امکان را فراهم کرده که در خانه یا محل کارمان بنشینیم و تنها با یک کلیک یا تماس کوچک سفارش کالا و محصولات مورد نیازمان را بدهیم و از طرف دیگرمسئولین سایت وظیفه خود را عمل می کنند و با چند هماهنگی محصولات به دست شما خواهد رسید. این معامله ای دوسر سود است. هم برای مشتریان وهم برای دارندگان فروشگاه اینترنتی.

 فروشندگان خدمات ارائه می دهند و درآمد کسب می کنند، مشتریان هم با آرامش  و خیال راحت تر محصمولات را مقایسه می کنند و به اختیار خود محصول مورد نیازشان را تهیه می نمایند و نهایتا تجربه خرید آرامش بخش تری نسبت به نوع سنتی خواهند داشت.

مزایای فروشگاه اینترنتی

·         دسترسی سریع و راحت به کلیه محصولات

·         امکان مقایسه همه برندهای موجود

·         صرفه جویی در وقت و انرژی

·         خرید بدون دخالت فروشندگان و اختیار در انتخاب

·         استفاده از پشتیبانی و خدمات محصول در صورت خرید از فروشگاه های معتبر

 

برای شما یک مثال از خرید اینترنتی می آورم. بطور مثال اعضای جامعه ساختمان سازان و صاحبان ملک را در نظر بگیرید که می خواهند در شهری مانند تهران یک ساختمان چند طبقه بسازند. مشکلاتی که هم اکنون این افراد در تهران یا سایر شهرهای بزرگ در خرید تجهیزات ساختمانی با آن مواجهه هستند به هیچ وجه قابل تصور برای افرادی که در گذشته زندگی می کردند نیست. چون در گذشته نه چندان دور شهرها به این اندازه پرتردد و شلوغ نشده بودند و امکان رفت و آمد بسیار راحتتر صورت می گرفت. گذشته از این در دوران قبل از رشد رسانه های مجازی کسی تصور ارتباطات گسترده را نداشت. اما تکنولوژی هم اکنون در خدمت جامعه ساختمان سازان است که می خواهند به تجهیزات ساختمانی دسترسی داشته باشند. تصور کنید که با جستجو در فروشگاه های اینترنتی فروش تجهیزات در یک لحظه می توانید انواع تاسیسات مکانیکی، تجهیزات ایمنی، ابزارآلات، و بسیاری از وسایل مورد نیاز ساختمانی را با اطمینان از قیمت تهیه کنید  و با یک کارت بانکی هزینه را پرداخت و محصولات خود را بدون دردسر در محل خود تحویل بگیرد. البته باید توجه داشت که شرکت های معتبر در قسمتی از سایت خود نشان اعتماد و اعتبار یا مجوز فروش اینترنتی خود را قرار داده اند. خرید از چنین شرکت هایی مسلما لازمه خرید مطمئن است. پس می بینیم دانش بشر همانطور که در گذشته امکانات رفاهی را بوجود آورد امروزه نیز برای رفاه همچنان در حال رشد و ترقی است.

مزایای خرید تجهیزات ساختمانی از فروشگاه اینترنتی

·         خرید آسان و سریع وسایل مورد نیاز ساختمان

·         مقایسه تجهیزات ساختمانی از نظر کیفیت

·         خرید تجهیزات با بهترین قیمت

·         صرفه جویی در زمان و انرژی

منبع: دکتر تامین