ازهمان سال های اولیه که چاپ دیجیتال سی دی شکل گرفت توانست جای چاپ افست سی دی را بگیرد چون هم هزینه خرید دستگاه های چاپ دیجیتال سی دی پایین بود و هم راه اندازی این دستگاه ها نسبت به دستگاه های چاپ افست آسانتر بود .

 چاپ دیجیتال نیاز بازار را رفع میکرد چون عمدتا سفارشات مشتریان تیراژ های پایین بود ضمن این که سرعت تحویل کار را بالا میبرد .

به مرور زمان دستگاه های چاپ سی دی توسعه پیدا کردند و کم کم پرینترهای جوهر افشان مانند اپسون 1410 و کنون pro 9000  که مخصوص چاپ کاغذ بودند با تغییرات وارد شده به آن ها توانستند روی سی دی و دی وی دی چاپ بزنند و وارد این بازار شوند .

حیطه چاپ سی دی با دستگاه های دیجیتال سطح وسیعی از سفارشات این حوزه کاری را در بر گرفته است .

چاپ روی سی دی دیجیتال با پرینتر های جوهر افشان صورت میگیرد و از جوهر مایع از برند های معروف wox   استفاده می شود .

 

کیفیت چاپ cd در پرینتر های جوهر افشان بالاست .

در این که چاپ افست کیفیت بالایی دارد شکی نیست ولی برای داشتن چاپ افست با کیفیت باید شرایط ویژه ای فراهم باشد تا این عوامل دست به دست هم بدهند و چاپ افست سی دی با کیفیتی داشته باشیم. فیلم ، کلیشه ، زینک و سالم بودن دستگاه چاپ سی دی افست، چاپ دقیق رنگ ها، دقت اپراتوری که پای دستگاه می ایستد، دمای محیط و همچنین رطوبت کاغذ چاپ سی دی، قلق گیری دقیق دستگاه چاپ ، تمیز کردن دقیق ماشین، جوهر استاندارد استفاده شده و از عوامل داشتن چاپ تمیز در نوع افست می باشند .

در آوردن چاپ تمیز افست کار هر چاپچی ای نیست .

اما در چاپ سی دی دیجیتال بخاطر این که زینک و پلیت حذف می گردند، پیچیدگی های کار تا حدود زیادی برطرف می شود .

هزینه پایین دستگاه های چاپ دی وی دی دیجیتال نسبت به افست و کاهش نیروی انسانی برای کار با دستگاه همچنین قیمت تمام شده ی پایین تر سفارشات در کنار سرعت بالاتر باعث شده است که این نوع چاپ جای چاپ افست را بگیرد . همچنین در چاپ سی دی دیجیتال انجام قفل گذاری سی دی هم ساده تر و کارامدتر است .